vad vaknade du av imorse?

Jag vaknade att att jag fick ett mess från Pär där han sa att det brann utanför.
Omöjligt att sova då. Nyfiken. Klär på mig går upp och ser lågorna flyga högt ur huset på andra sidan vägen. Tar hundarna på en morgonpromenad. Ett stort pådrag. Blåljus av brand&polisbilar. Avspärrning. Och huset stod som sagt i lågor. Man hinner tänka mycket. På dom som bor i huset,förra händelsen bara ett stenkast därifrån,dom som jobbar med att släcka mm. Många tankar som sagt.
Och hur snabbt det kan hända och hur snabbt ens liv kan förändras?

Jag kunde gå hem som vanligt,äta frukost och nu göra mig klar för arbete. Ändå känns det konstigt att va som vanligt när andra blivit drabbade. Att det inte va en ny mordbrand känns skönt. Det hade varit mer jobbigt. 

Igår kväll så klagade jag över att jag tyckte att det luktade bränt. Frågade Pär om vi hade något som kunde tänkas brinna? han kände inget :P  Och att vakna på morgonen till att det faktiskt brinner i grannhuset. Nu känner nog även dom utan luksinne lukten av brand.

Aja nu måste jag försöka bli aktiv i dagen igen. 

Peace out 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0