Livet är inte lätt, bara Fantastiskt!

Om man få snacka skit så gör jag det NU!
Alltså vissa männsikor förstå jag mig inte på. Och ärligt så tro jag inte att de förstå sig på dem själva heller!
På jobbet i söndags; Två väldigt speciella döttrar som hade gått samma utbildningen som jag. Djurvårdare.
Till det sjuka som gör mig förbannad och chockad. Ena dottern sa att det inte finns några som helst jobb inom djurvårdarebranschen. Okey jag vet att det är dåligt med arbete inom de flesta branscher men hon va verkligen så bestämd. Det fanns inga jobb till henne. Vad gör man då? Flyttar för att få ngt jobb på annan ort? Våga satsa och våga tro att det kommer gå!
Nä...hon sa att hon bestämt sig för att istället bli SLAKTARE!!! vad i hela h-vete! (nu blir jag upprörd igen) haha. Seriöst. Vad är likheten mellan att rädda djur eller skjuta dem till döds???? Skulle hon vara en djurälskare som jag? Det påståd hon iaf. Men näääädu. På ett slakteri skulle jag GRINA IHJÄL MIG SAMT FÖRSÖKA RYMMA MED ALLA DJUR. Bygga en ladugård och ge dem ett långt, lyckligt och fridfullt liv.That´s me!
Vi är alla väldigt olika men samtidigt finns många likheter. Tror och hoppas att hon väljer en annan väg i livet.
Den lite glad&ljusare vägen tack.

Åh titta vilken fin bild jag tog då jag var hemma sist. Detta är ju magiskt mysigt. En kall, fin morgon, spegelblank sjö och 3 fina rådjur som betar på ängen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0