En röd dag

Ja idag är det söndag,fast egentligen fredag. En röd dag vilket ha märkts av.
Morgonen var helt magiskt fin! -10 grader och soluppgång. Jag tog hundarna och kameran och begav mig ut på promenad =) Efter det va det raka vägen till IKSU. Löpbandet och lite gym. Skönt!! Men det går inte att jämföra med hur härligt det va att åka längdskidor häromdagen. Att träna ute i friska luften slår allt!

Sen vid lunch tid så mötte jag upp Mimmi på stan. Vi försökte hitta någonstans att äta/fika.
Röd dag betyder STÄNGT i Umeå. Vi hittade två fik som var öppna, båda va smockfulla. Men plats fick vi och en lång och trevlig pratstund ;)
Nu har jag kommit hem, handlat, städat,tvättat, lagat middag, gått med hundar, o bla bla blaaaa ÄNTLIGEN sitter jag ner med en godis i munnen och bara njuter av att inte behöva(kunna) göra ett dugg med idag! Man är ju lite trött efter nattens hockeymatch. Men värt var det ju tackolov =)

Och nu kommer älsklingen hem. Yäs denna dag är tipptopp!

Igår slängde jag ut de döda julblommorna och nu står istället en vacker bukett med rosa rosor på bordet

Bilder från imorse


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0