En vit helg

Helgen spenderar vi i Pärs föräldrahem. Vi slöar, umgås med familjen, vänner, sett på hockey mm. Igår bjöd jag på middag och dessert. Ugnsbakad lax med spenat och pressad potatis. Till efterrätt gjorde jag en pannacotta som smakade himmelskt gott!
Idag tog vi oss sovmorgon, när vi klev upp ur sängen och tittade ut genom fönstret möttes vi av denna syn. Då blev jag glad som ett litet barn, det snöar! Marken är vit och det forts falla ;) Nog vet jag att den kommer försvinna, så är det typ alltid när första snön kommer men jag blir ändå glad och julkänslan blev plötsligt ännu mkt mer påtaglig!!! Till veckan måste jag få börja. Jag börjar med julklapps lista. Saffran och pepparkaksdeg, knäck och julmyset få jag helt enkelt vänta med några veckor till, OM jag kan tygla mig själv ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0