Min ärvda kökssoffa

Jag fullkomligt älskar kökssoffor, och framförallt min fina som jag fått ärva av min bästa moster. Den har verkligen varit med i många mååånga år! Det finns en själ i den. Och på den gamla tiden, då användes den även som säng. I mina yngre dagar så satt jag på den allt jämt hemma på kiosken. På soffkanten skulle jag sitta och kolla ut genom köksfönstret för att se fåglarna äta mat, samt att namnge sorterna. Och ofta kom hungriga ekorrar på besök också. Det va längesen nu men man minns det som igår. Lyckliga dagar!
Hur som helst så fick min soffa i dag en ny uppgift, att vara förvaringsplats för mina dukar och gardiner. Hur kunde jag inte tänk på det tidigare ;) BRA blev det och för att piffa till det hela så bytte jag även tyget på soffan samt köksgardiner. Toppen! Nu fick vi höstfint i vårt kök!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0