Glada påsken

Påskhelgen är förbi.
Känslan när man går och längtar och längtar och bara väntar på att helgen som man längtar så mycket till ska komma. Sen så när den väl kommer då säger det svich så var den slut!
Det är då tur att man är fullt medveten om detta så man kan njuta och ta vara på varje minut!
 
Min påsk blev precis så bra som jag önskade! Jag och familjen har varit ute mest hela tiden. Varit nere på/vid sjön och glassat i solen. Njutit av grillad korv, mackor, varm choklad, skoteråk och skidturer, bus med hundar och vänner. Och vädret som inte kunde bli bättre. Tacksam för allt som gavs denna helg!
Det som alltid känns jobbigt för min del är när man nu är tillbaka i Umeå. Det börjar alltid kännas motvilligt just innan man ska åka från landet. En känsla att det är dags att bli instängd igen. Instängd i en lägeneht i stan. Urk!
Nog för att jag trivs bra här också men frihetskänslan som infinner sig i min kropp då jag är hemma och ute på landet - den är enorm! Den känslan vill jag känna jämt, tack! En vacker dag ska det bli mitt vardagsliv och inte bara ett helgliv så där nån gång ibland.
På skärtorsdagen förvandlades jag och flög till blåkulla. Även fast man blivit stor så får man ju fortf gå lös och bli en påskkärrning ;)
Jag ritade en påskkarta och gömde två påskägg (presenter).
Ett till lillsyster och ett till älsklingen. Otroligt KUL för en pyssel dam som jag ;)
Och så en liten bildhög från helgens mysiga stunder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0