Happy (sick) friday!

Alltså usch! Det här är så långt ifrån mitt riktiga jag man kan komma. Stöp i säng före kl 21 igår. HELT död! Var tvungen att springa upp i natt för att försöka få luftvägarna fria. Klev upp vid 8 och tänkte att "nu borde jag vara utvildad och frisk!" Haha vilket skämt. Rödsprängda/rinnande ögon, feber, ont i hela kroppen, hostat så att det låst sig i bröstryggen vilket inte gör det skönare.
Morgonpromenaden var plågsam men trots detta tänkte jag åka och jobba tills min kropp skrek: Det går INTE!!! Jag ville bara falla ihop i soffan, gömma mig under täcket och sova. 
Så något jobb blev det inte idag. TUR det. Jag har inte gjort ett skvatt idag! Har helt enkelt inte haft kraften till det.
 
Ute skiner solen, blå himmel och tre pratgladar djur här hos mig. Detta gör att jag får lite smått ångest över dagen. Att röra sig gör ont i kroppen och att inte göra ett skvatt är sjukt jobbigt psykiskt.
Jag accepterar detta idag och fortsätter att inte göra ngt förutom en sak- se till att bli frisk!
Tack och lov att det är väldigt långt mellan gångerna. Minns inte sist jag var så här ynka.
 
Till något mycket mer roligt! :) Igår på min lunchrast så gick jag raskt över till "Hjärtero" för att införskaffa lite påsk till hemmet. (Tackvare G på jobbet som gick dit före mig och "fyndade" massa fint;)) Två saker blev det för mig. Även om vi inte ska vara hemma på påsk så ska här ändå pyntas! Känner mig otroligt pepp på den :)
Jag tänkte ju som sagt jobba idag. Gjorde ett tappert försök att se pigg ut. Det gick ungefär såhär dåligt! Skulle inte kunna lura ngn att jag är piggelin. Inte ens mig själv i detta skick! Huvva. Jag ser noll gnista i mina ögon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0