Here I am

Ursäkta min frånvaro här på bloggen! Men jag har haft fullt upp den senaste tiden. Har så många gånger försökt att hitta lite tid att publicera något under min vecka så gått, jaa det märker ni ju hur det gick ;)
 
Hur som helst så måste vi nu backa tillbaka i tiden lite. Till förra fredagen. Då bestämde vi oss för att packa bilen och åka hem till mitt hemställe. Spendera helgen där tillsammans. Djuren, Pär, jag och delar av min familj.
Det blev lyckat. Som alltid när jag kommer hem så kryper det i mina fingrar. Denna gång blev det ett superlyckat projekt som ni kommer få se resultatet på senare i sommar. Jag snickrade, slipade, målade och mådde gott! Vi hade det fridfullt och härligt! Ett ex. på det: vad vi gjorde en lördagkväll på landet- åkte ut i skogen och kollade efter djur. Såg några tjäderhonor och en vit hare skutta förbi. Stackarn hade inte hunnit få sommarpälsen.
När det väl blev måndag så var det dags för P och hundarna att åka tillbaka till Umeå. Jag hade turen att få stanna. Det blir alltid lika tomt när man skiljs åt, även om man vet att det bara är för några dagar (läs hela 6dgr). Tur nog hade jag äran att vara hundpassare åt Ayla från måndag till onsdagen. Skoj hade vi verkligen! Först på måndagen så tog jag med henne till min moster som var huspassare åt H. Vi fick fika, umgås och så hjälpte jag henne att kratta. Jag älskar att få ta i och arbeta sådär utomhus i den friska luften och när man direkt ser hur fint det blir runt huset. Denna dag var det snudd på sommarvärme. Härliga dag!
Jag och syrran blev på tisdagskvällen bjudna på middag med vänner från hemtrakten. Hur trevligt som helst! Och kul att skvallra med tjejer som bor kvar där hemma. Nu är man fullt uppdaterad igen! haha ;)
Ayla och jag roade oss på dagarna med promenader, lite jogging och bus ute på gården. Eftersom hon är så vacker så fick hon även ställa upp på att vara min modell!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0