första novemberhelgen

Förra veckan var det kallt. Så pass kallt att det var frost ute hela dagarna även fast solen lyste klart! Vackert!
Nu är det dunder grått och regnet bara öser ner. Man blir lite slö i kroppen, trött i ögonen och önskar att solen och lite snö kunde titta fram. Det blir mörkt ute så himla snabbt nu. Det är ändå rätt mysigt om ni frågar mig. Det är okey att krypa ner under filten och bara mysa. Jag tänder massvis med ljus så fort jag får chansen, har även satt upp en del ljusslingor. Vill helst av allt gå all in och börja pynta med ljusstakar och känna lukten av lussebullar men det får vänta i någon enstaka vecka till.
Denna första novemberhelg fick jag kärt besök av mamma och moster. Super mysigt. Vi åt gott, bläddrade i massa tidningar, surrade glatt och umgicks i det stora hela. Jag fick även hjälp att tejpa samt lägga vadd i våra fönster. Skönt att det är gjort. Nu är vi redo för vinterkylan. Okey. Här nedan ser ni nu att jag även satt upp de första tomtarna. Men de är våra "hustomtar" så de är inte vilka tomtar som helst plus att jag fick det i present av moster ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0