Energiboostar

De senaste dagarna har solen valt att titta fram. Eller så är det molnen som valt att ta avstånd.
Hur som helst så är det så underbart!!! Jag tror alla känner lika. Längtan efter soliga dagar har varit stor! Allt detta dagsljus som nu strålar in genom alla fönster är så himla magiskt!
Jag njuter så mycket jag bara kan! Tar till vara på varje minut. Även fast jag, som idag, är ledig så ställer jag väckarklockan på 07.15 för att få vakna och få se hur ljust det är ute. Klarblåhimmel och en sol som är på väg upp. Jag skuttar genast upp för att få så en sån lång dag som möjligt. Och idag har vi det bra.
Bröjade med att baka lite i förmiddags då våran frys ekade tomt på fikabröd. Jag gjorde två enkla kakor. Chokladbollar och kolasnittar. I min värld är det harmoniskt att baka. Och gott blev det också. Sedan tog jag med mig hundarna en skön promenad. Tassar som blev lortiga då nästan all snö på vägen tinat bort eller blivit till stora vattenplöar. Fåglar som kvittrade i kör och en å som tittar fram mer och mer. När vi kom hem satte jag mig på altanen, lapade lite sol samtidigt som jag kastade massvis med snöbollar.
Nu har solen gått ner och hundarna ligger nergosade i filten och sover djupt. Då passar jag på att sitta här en kort sväng innan det är dags att påbörja middagen. Jag har haft kameran hängandes runt halsen idag. Kul för då har man plötsligt lite bilder från idag att ladda upp ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0