hej mitt vinterland

Idag är det onsdag och jag har varit ledig. Ledig mitt i veckan är verkligen något som jag tycker är kanon härligt!
Och imorse när jag vaknade och slog upp mina ögon så fick dom möta en fantastisk syn.
Att få en sån här dag, och att dessutom veta att man är ledig så jag kan njuta av den maximalt- underbart!!!
 Klarblå himmel, sol, -5 grader och ett täcke av snö som lagt sig.
Väldigt efterlängtat! Och jag blir alldeles ivrig. Julstämningen i min kropp skjuter i höjden när det ser ut så här ute. Men jag har faktiskt klarat av att sysselsätta mig med annat skoj så att dagen har svept förbi :) 
Jag och hundarna har mestadels varit ute, både i skog och på gården.
 Plockat enris och satt på bron, hängt upp mat till fåglarna , busat i snön mm. 
Katten som snabbt tyckte att det blev kyligt om tassarna valde att spendera sin dag, sovandes inne på soffan.
Livet på landet är det bästa!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0