Att hitta passande projekt

Nu när man är hemma om dagarna och ska försöka vila så mycket som möjligt så inser jag hur svårt jag tycker det är! Men jag tränar på det och blir bättre och bättre. En sak som kan ha bidragit till detta kan vara att jag hittade mig den perfekta sysslan. Virkning.
Bestämde mig för att jag ville virka en liten filt till vårat lilla knyte. Åkte in till stan, köpte virknål och några tunna och fina ekologiska bomullsgarn. <3 
Något som jag alltid tyckt varit fint är mormorsrutor. Så en sån fick det bli.
Sökte lite på internet om hur man skulle gå tillväga sen så gick det bara av farten. Perfekt att sitta och pyssla på med medans man sitter i soffan, vilar benen och kollar tv. Filten är klar sedan nån vecka tillbaka men tro inte att jag lagt undan nålen för det. Under tillverkningen av filten gick tankarna på vad nästa projekt skulle bli.
Det projektet kommer att bli färdigt redan ikväll. Älskar att få skapa och arbeta med händerna. Men nu har jag faktiskt inga fler virkprojekt på g!?. Men ge mig en kväll eller två ;)
              
Slänger upp en sista bild från istagram, bara för att ni ska få en glimt av det andra projektet ;)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0