Wow wow och återigen WOW!

Förra veckan spenderade jag mestadels nere i Stockholms trakten. Först två dagar med/hos syster. Vi hade det toppen! Syrran, Elina och jag var först en dag inne i Sthlm city. Där shoppade vi, fikade gott och hade det jäkligt trevligt :D Nästa dag gick också i shoppingens tecken. Då besökte vi bl.a IKEA och Barkaby Outlet. 
Avslutade turen med att hämta Pär på Arlanda. Två kanon dagar.

Efter det kom fredagen. En vecka sedan idag. När jag nu sitter här och tänker tillbaka så känner jag endast en enorm lycka och kärlek för allt som vi fick uppleva!
3dagars bröllop för en av mina absolut bästa vänner stod på schemat. Och det blev en helg att alltid minnas.
Ett super(!) härligt gäng på ca 80 pers. Alla klickade typ direkt vi steg ombord på båten, båten som skulle ta oss ut till Krägga herrgård. Vi bjöds snabbt på grym skönsång i form av olika snapsvisor samt en väldigt god lunch.
Väl framme fortsatte det. Välkomstdrink, incheck i herrgårdens fantastiskt vackra rum, grillbuffé till middag nere vid vattnet, rollspel, livémusik och dans nattenlång. Redan första dagen var som en helt perfekt bröllopsdag men det var bara "förfesten". Galet!! Underbart!!
 
Lördag morgon. Frukostbuffé tillsammans i herrgården. Jag avvek dock rätt snabbt då jag nu faktiskt var i "tjänst".
Det var dags att börja stylingen av bruden, min redan vackra vän. Många skratt, mycket kärlek men också stor fokus från mitt håll. Vi hade det hur bra som helst! Linnéa, jag och de andra tre tärnorna.
Klara i tid, tillochmed lite före utsatt tid. Vi stod utanför kyrkan och peppade igång oss. Lite nervös var vi allt och nojiga över att inte kunna hålla alla tårar och känslor inombords. Det gick sådär. Vi föll alla några tårar. Glädjetårar.
Efter kyrkan följde jag med brudparet för fotografering. SÅ fina bilder som togs!!! WOW alltså!
Sedan var det ännu lite mer skålande och sedan en 3 rätters middag i stallet. Många vackra sångframträdanden och tal. Tårta och sedan ännu mer DANS! Jag ville aldrig gå och lägga mig men tyvärr så sa min kropp ifrån. Det var slutkörd av allt som hänt under dagen. Kl. var halv tre på morgonen och jag hade varit i full gång i måånga timmar. Det va ändå underbart. Att få gå och lägga sig och känna att ingenting hade någonsin kunnat bli bättre!!
 
Söndagen var vi alla lite trötta men det syndes då inte på någon. Alla var fortfarande så glada och tacksamma för allt som vi var med om! Man ville inte att det "redan" skulle vara dags att åka hem.
Brunch, paketöppning och sen så var hemresan ett faktum.
 
Slutsats av helgen: WOW! Allt var helt perfekt på alla sätt och vis! Ingen hade nog kunnat önska sig något mer!
Jag är innerligt tacksam att jag fick vara en del av deras bröllops helg! Och så mycket GLÄDJE som Linnea utstrålade under HELA helgen har jag aldrig tidigare skådat. Smittsamt och ljuvligt! :D  
 

Kommentarer
Postat av: Fotograf Linda-Pauline Pehrsdotter Weglin

Ser DÖhärligt ut och du var SÅ jäääwla snygg!!

Svar: Det var verkligen perfekt på alla sätt och vis!!! :D Hihi tack vännen :)
carolinaintecaroline.blogg.se

2013-08-30 @ 09:43:43
URL: http://lindapauline1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0