Pelagontider

Äntligen börjar det finnas massor med fina färggranna blommor i blomaffärerna ! ! Inne vill jag att det ska stå vackra pelagoner i våra fönster. Ljusrosa och romantiska. Dom kommer även att hamna ute på altanen till sommaren men än är det för tidigt för det. Ute har jag faktiskt redan hunnit köpa en bunk med penséer som står och njuter av dessa underbara och soliga dagar som vi har nu! Jag njuter så det är inte klokt! Hela helgen och varje dag sen dess har jag suttit ute i solstolen och lapat SOL! Våren är verkligen här för att stanna!
Fjolårets pelagoner har jag försökt att föröka genom att ta sticklingar och plantera i nya krukor. Det är ju så man ska göra, tydligen, jag har sett min mamma och moster göra det i alla tider och lyckats så bra!. Så iår kände jag att det va dags att testa på detta. Att klippa ner dom för att ta sticklingarna var inte jätte kul, kändes mer som jag förstörde än skapade nya fina blommor. Nu är det bara att hoppas att jag lyckas! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0