tillbaka blick

Alla ni som känner mig, VET vilken otur jag har. My god. Iaf så måste jag bara få skriva om gårdagens incident.
Jag och min vän Björn hade suttit nere vid vattnet i Gamla stan, ätit lunch men insåg att det blåste för mycket. Vandrade därför upp till medis (medborgarplatsen) där alla som ville njuta av värmen befann sig tro jag minsann.
Cykeln var med, då Jag som ni alla vet är mycket duktig på att trampa mig fram till arbetet. Ja sen iaf 2 veckor tillbaka.
Där sitter vi bland alla andra solglada människor och njuter av en glass, för min del den bästa Strawberry White. =9
Helt plötsligt och Jävligt oväntat så bli det VÄRSTA explosionen, och alla ni som känner mig, VET hur lättskrämd jag är. Framförallt då det är 10 cm från mitt öra. Chockad och rädd känslorna slog till, trodde det va nån som skulle skjuta mig eller kasta smällare/bomb. I stockholm ska man aldrig bli förvånad om något sådant skulle hända.
Aja men så var det inte denna gång. Nej. Denna gång var det jag, eller snarare min cykel som exploderat! Bakdäcket.
Där bredvid mig stod en gammal dam och skakade och gnuggade sig i örat. VAD HÄNDE!? Folk stannade upp, kom fram och frågade och så. Hahaha nä det va min cykel som helt plötsligt och jävligt oväntat smällde sönder sig själv.
Chocken gick över till asgarv. Och bråttom till jobbet blev det. Stackars stackars Björn fick bära cykeln hem till mig, typ 1km! För att jag var tvungen att rusa och cykeln fick inte lämnas bort till nån uteliggare. Hahahaha han kan inte sett klok ut, cykeltjuv eller? Jag frågar dig björn, är du det!?

Vad är det med mig och cyklar?.
Madde vet vad jag menar. I Umeå då vi skulle snabbt åka och handla ägg till kladdkaka. Jag skjusade henne.
Helt plötsligt och jävligt oväntat, även denna gång, så rasade hela cykeln ihop. Jag stod och höll i styret, madde va bakom mig utan något och resten av cykeln rullade ut i vägen samtidigt som fler delar lossnade.
Det va galet komiskt.

Jaja nu har jag iaf gett upp. Köpt, återigen ett måndskort så inget mer cyklande. Punkt slut.

Alla ni som är duktiga och motionerar, sluta upp, det är inte meningen för vissa, och är du en av dom så kommer du att bli straffad DIREKT!

Peace out!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0