sista november

Ja igår var det första advent. Och jag hade egentligen bara en önskan. Att det skulle snöa.
Och hela gårdagen var väldigt kall med frost överallt. Mysigt. Sen på kvällen så kom det även snö. Jippi ropa jag, tog på mig skorna och gick ut en sväng.
Imorse då jag vaknade hör jag att det är oväder ute. Bad om att det skulle va snöoväder. Men ikke. Nä idag öser regnet ner och det blåser för fullt. Kuuuuul! Vilket julkänsla.Not.
Däremot så åkte julgrejjerna fram igår. Oh yäs det blev bra. Och pricken över i:et var igår kväll då min kära kökshylla kom upp på väggen!.
Det har varit en bra helg. Lugn och skön med mkt god fika samt pepparkaksbak.

Men idag då. Alltså vädret gör en seeg. Inte bra. Jag hade tänkt åka och försöka fixa en julklapp. Plus en tomte och några levande blommor. Jaa jag vet, det låter osmart då dom ändå kommer dö i min närvaro. Men jag gillar dom så länge dom ser fina ut.

Dagen får bli som det blir helt enkelt. Fler pepparkakor ska jag iaf baka. Tända massa ljus och på med julmusiken. Och självklart mysa med Emil.

Sluta regna, ge mig snö!
peace out!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0