the crow

Måste bara få berätta snabbt om min eftermiddag.
Jag var på väg,vandrandes hem från jobbet. Då jag har ungefär 200m kvar så hittar jag en stackars kråka i vägkanten. Trodde den var död men så var inte fallet. Jag rörde den försiktigt med min fot men den låg kvar. Jag fick PANIK! Tänkte att den höll på frysa ihjäl av kylan, så beslutade mig för att bära hem den så kunde jag hitta ngn mer värmande plats plus lite mat. Men då när jag lyfter i sidan så ser jag hur den är blodig under. Såg ut att komma från benen. Ännu mer gråt i halsen. Vad skulle jag ta mig till? vem skulle jag ringa efter? Vad hade hänt? Lilla stackarn bara låg och kollade på mig med sina hjälplösa ögon! Jag ringde pär, syster och mamma. Inget blev ljusare.
DÅLIGT mådde jag och tänkte verkligen inte lämna den!! -25grader kallt liksom!
Jag hatar att inte kunna agera och hjälpa djur som är i behovet. VÄRSTA jag vet. Då kom en tjej som bodde i huset där den låg utanför. Hon såg nog att jag var ledsen&upprörd och även hon tyckte också synd om den. Hon gick in och ringde till ngn som kunde hjälpa oss.
Samtidigt borstade jag av den all snö samt försökte värma den lite.

När hon kom ut igen&gick mot den så plötsligt så blev den rädd och flög iväg. Lite skakigt ibörjan men försvann gjorde den då. Jag hoppas den klarar sig. Att den slipper frysa ihjäl.
Vi gjorde det vi kunde, antar jag. Är dock fortf besviken på mig själv. Även om jag stannade så hade jag velat kunna göra mer.

Det va det. Behövde bara gå mig ur det.
----------------  ----------------
Skit nu åkte agnetha sjödin ur lets dance, hur är det möjligt!? har diggat henne från start och det fanns många som va mkt sämre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0