En regning vinterdag

Jag njuter av en ledig måndag. Denna måndag låter jag min kropp få ta igen sig. Ute regnar och blåser det. Jippi. Då ligger djuren mer än gärna och myser med mig i soffan. Måndag innebär ju förstås också "måndags dans" med Maria på IKSU. En timme där man få släppa loss och ha skoj! Det är också ett sätt att ta igen sig ;)
 
Sista tiden har det varit lite flängande. Jag tog med mig hundarna och åkte hem till mor&far förra helgen. Något jag tycker om, att kunna göra spontana små resor. Jag&mor tog en dagstripp ner till Svall. Shoppade bla. 301stycken ljus. Får väl se hur långt det lagret räcker. Höjdpunkten på den trippen var ändå när jag fick krama om och ta en snabb fika med Linnéa. Vi hade inte setts sedan deras bröllop i augusti!!
 
Sen har det blivit mycket jobb. Både med firman och the body shop. Super kul! Just nu är jag på Norrlandsoperan tillsammans med den fantastiska stylisten Pia. Hon stylar håret och jag sminkar till föreställningen Eugen Onegin  Ett väldigt roligt uppdrag där man ständigt vistas kring riktiga sångfåglar. Den hade premiär i lördags och nu i veckan är det 3 föreställningar kvar.
På söndag när jag är ledig nästa gång då ska jag precis som igår, baka något sliskigt för att sedan frossa och BARA slappa framför OS hela dagen lång.
 
Och i lördags innan operajobbet så stylade jag smink&hår på denna superfina tjej från Stockholm som skulle på bröllop här i stan.
 
 
Life is good!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0