2013 sammanfattning

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?
Oj. Känns som jag gjorde mycket nytt under 2013. Men det största för mig själv var att läsa till djurkommunikatör. Jag har bara börjat men det har redan gett mig så mycket tillbaka!
 
Genomdrev du någon stor förändring?
Jag lärde mig att säga nej till saker som jag faktiskt inte ville göra.
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar detta år?
Ja! Ett flertal. Så himla kul! Och det finns dom som blivit på smällen så under 2014 kommer det komma fler ursöta bebisar till världen. Bäst av allt var ändå i våras när mosters lilla älskling tittade ut.
 
Vilket datum från 2013 kommer du alltid att minnas?
Detta härliga år har bjutit på många datum som jag aldrig kommer glömma. Men störst av allt var den där soliga och vackra vårvinterdagen, 6e april. Jag och Pär var ute och gick en härlig morgonpromenad med hundarna på Nydalasjön. Det var just innan jag skulle bege mig till arbetet. Där och då, ute på sjön fick jag ett sms där det stod att det var mostersdags till en liten klump. Och en liten sovandes tös på bild. Jag skrek rakt ut! Glädjen var enorm. Studsade fram, glädjetårar längs med kinderna och med det största leendet på läpparna. 
Dagen man alltid kommer minnas, dagen då jag blev moster till världens finaste Elina!
Vilka länder besökte du?
Jag tog mig aldrig utanför Sveriges gränser. Men desto fler resor gjorde jag inom landet. "Loppis roadtripen" med lillasyster runt om i Sverige var en succé! 2014 väntar en lite längre resa. Jag längtar!!!
 
Bästa köpet?
HELT KLART HUSKÖPET!
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Massor!
 
Saknade du något 2013 som du vill ha år 2014?
Tid. Tid att göra allt man vill. Typ som att hinna åka och hälsa på vänner som bor utspritt i hela landet. 
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat. Fotat och blivit fotad mer. Tagit bättre vara på lediga stunder.
Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat. Jag är verkligen en stresstålig person. Stressar aldrig upp mig i arbetet eller så. Men när det kommer till ledig tid så kan jag bli knäpp på mig själv. Jag skriver långa listor på saker som ska göras när man har en ledig dag. Väckarklockan ställs. Sovmorgon får inte förekomma. En stund slötittande i soffan med en kopp te, nej inte det heller! Städa, tvätta, rensa garderober, träna, städa lite mer, storhandla, mm mm mm listan är lång.
Så 2014 ska jag unna mig själv mer ledig tid när jag är ledig. Njuta! Fördela ut tvätt/städ under veckans alla dagar så det inte finns så många "måsten" när den lediga dagen kommer.
 
Favoritpogram på TV?
Grey's anatomy och serier som Homeland och CSI.
 
Bästa boken du läste?
Jag är fruktansvärt dålig på att läsa böcker. Jag har en tendens att alltid somna efter några raders läsande. Så 2013 blev det noll böcker lästa. Men jag fick en väldigt spännande bok av lillasyster i julklapp så den vill jag ta mig igenom. En bok per år ska man väl klara av ;)
 
Var du gladare eller ledsnare år 2013 jämfört med tidigare år?
Gladare! När jag i början av februari var till Örebro för första gången på djurkommunikationskursen så lärde jag mig SÅ mycket. Om mig själv, mina djur och mycket mycket mer. Där och då fick jag känna på hur livet faktiskt ska kännas. Och med all denna positiva anda så fortsatte året att komma med många glada och helt fantastiska stunder. Därför tänker jag le ännu mer 2014!
Vad spenderade du mest pengar på?
Det var en lätt fråga - huset!
 
Något du önskade och fick?
Att jag fick flytta in i mitt drömhus var den mest magiska önskan som gått i uppfyllelse. 
 
Något du önskade och inte fick?
Hmm... ja fast det är inget jag berättar. Allt händer av en mening, jag får nöja mig så ;)
 
Vad gjorde du på din födelsedag?
Min födelsedag. Då jobbade jag fasktiskt. Det var första gången i mitt liv som jag arbetade på min födelsedag. Men eftersom jag sommarjobbade på Lagerhaus med de goaste kollegorna så firade de mig ordentligt vilket gjorde att det kändes mer än ok att spendera dagen tillsammans med dom!
Däremot föredrar jag att vara ledig och riktigt njuta av fylla år, gå runt lite extra fin, baka massa gott och ha goda vänner och familj på besök. Man har ju bara en dag varje år som är sin dag.
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Nä jag tror banne mig inte det! Jag är så galet nöjd med detta år! Jag har blivit moster, flyttat till mitt drömhus, lärt mig förstå hur jag talar med djur, fått vara brudtärna på en bästa väns bröllop, fått mycket tid tillsammans med min lilla familj som betyder mest, fått göra en hel del roliga uppdrag mm.
Vad fick dig att må bra?
Dom som lever under samma tak som jag. Dom får mig alltid att må bra!
Mina vänner och familjen.
 
Vem saknade du?
Det finns många som jag saknat och alltid kommer sakna. 
 
De bästa nya människorna du träffat under 2013?
Jag har träffat många härliga människor men bäst var när vi hade möhippa för Linnéa. Vilka fantastiska brudar!
Och självklart, Elina. 
 
Mest stolt över?
Min Pär! Han är grym på alla sätt och vis. Så honom är jag stolt över varje dag!
Högsta önskan just nu?
Klyschig önskan men jag önskar att alla mina nära och kära får vara friska, må bra och känna lyckan över livet!  
 
Vad tänker jag göra annorlunda 2014?
Jag tänker lägga mer tid på mitt företag. Jag har inte riktigt hunnit med så mycket som jag önskat. Mer tid kommer förhoppningsvis ge fler roliga uppdrag. Fullkommligt älskar mitt jobb!
Har redan en del roligheter att se fram emot! :)
Jag tänker också spendera ännu mer tid med familj och vänner. Och NJUTA av alla årstiderna i vårat vackra paradis.


2014, NU KÖÖÖÖÖÖÖR VI!!!
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Carro! Det känns verkligen bra i mammahjärtat att du är nöjd med livet. Jag önskar Dig o Pär all lycka! /Kramar

2014-01-09 @ 22:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0