NEW YORK!

Idag är det redan en hel månad sedan som vi lämnade landet för semester i New York City! 10 dagar hade vi att se fram emot i staden som aldrig sover. Herrejösseeeeees så UNDERBART allt var! Redan innan jag kom dit så hade jag ganska höga förhoppningar och kände att jag kommer bli förälskad i den där staden. Det blev jag verkligen!! New york levererade mer än jag kunnat drömma om.
Och eftersom vi var där i rätt många dagar så behövde vi inte känna någon stress. Vi gjorde vad vi kände för och hade inte alls några måsten. Strossade runt, åkte på outlets, fikade och åt gott, glassade runt i Central park, gick på hockey och såg Henke Lundqvists lag vinna mot Buffalo mm.
Vädret kunde inte ha blivit bättre. Vi fick strålande sol och över 20 grader varmt alla dagar förutom sista dagen då det var ynka 3 grader, blåste isvindar och det hade snöat kvällen innan. Haha crazy, då var det dags att åka hem vilket kändes helt okey.
Bemötandet av alla människorna i denna stora stad var helt overkligt. Så otroligt trevliga! Sverige är ett bittert folk i jämförelse! Om du såg minsta förvirrad ut med vart du skulle så var det alltid någon som genast såg det, stannade och frågade om man ville ha hjälp och vart man skulle. Och så förklarade dom vägen.
De sa alltid "sorry" typ tex. om de skulle gå förbi. Vi snuddade liksom inte ens vid varandra. Och här hemma i Sthlm ex. så går folk bokstavligen över en och tittar sig inte ens om. uuuuuh!
Man fick många gånger oväntad uppskattning. Vilket heller inte kändes så jobbigt snarare upplyftande! Så många vänliga själar och så mycket kärlek. New York kommer jag absolut att åka tillbaka till!
Och  vi här hemma i Sverige, vi har mycket att lära av dom!
New york är det största stället som jag någonsin besök. Där fanns de härligaste positiva energierna. Ganska otroligt.
Toppen på hela resan var fredagen den 11:e april då min älskade Pär friade till mig. Det var ett hejdundrande magiskt ögonblick som jag aldrig kommer eller vill glömma! :) :) :) Dagarna efter svävade vi runt på kärleksmoln och var bara gladast att få tillbringa all tid med varandra.
Att komma hem igen till vårat paradis var också helt jäkla underbart! Lugnet och stillheten, djuren och familjen, sin egna säng och ja allt sånt ni vet. Borta bra men hemma bäst. Och nu har jag ju en fästman här hemma vilket känns himla skoj! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0