doften av sommar och jord under naglarna

Idag har varit en toppen dag! Solen skiner och det har inte regnat på hela dagen. Otroligt skönt!
Loveli sov just ingenting igår så idag tar hon igen sig. Det innebär att jag har haft tid till saker som att stöka bort disken, tvättat,planterat om några pelagoner och till och med kunnat äta i lugn och ro ;) Jag känner mig så innerligt tacksam för livet. Jag brukar stanna upp lite nu och då och tänka på allt fantastiskt i mitt liv. Idag var en sån stund när jag satt där ute på bron till vårt underbara hus, planterade om blommor, fåglarna kvittrade, häggens ljuvliga doft av sommar, våran vackra dotter sovandes i vagnen, grannarna cyklade förbi och vinkade glatt. Fullkommligt älskar att bo här ute på landet. Jag kan inte känna mig mer hemma! Det är sån frihet och för att inte tala om hur lyckliga våra fyrbenta är här i paradiset.
Vi kör lite träning här hemma nu. Att ligga på mage och vända sig till rygg. Hon gillar det 2 av 3 gånger ;) Hon begriper inte varför jag ska envisas med att lägga tillbaka henne på mage när hon väl lyckats ta sig till rygg. Men jag tar det i hennes takt. Hon ska ju tycka att det är kul annars ger det inget! Något som hon gillar mest just nu är att sitta och stå upp. Sjävklart med stöd. Liten får känna sig stor.
Självklart ska Emil och Greta vara med. Och ankan. Greta försöker få Loveli att leka med henne. Det kommer :) Ser fram emot den dagen. Dom tycker verkligen så mycket om sin lillasyster.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0