föräldraträff

Idag var det dags för den andra föräldraträffen. Den här gången hann Loveli vara med på babymassagen innan hon somnade. haha. Det här med att ha en tid att passa,,,det är plötsligt inte jätte enkelt. Hon somnade hemma imorse efter att hon ätit frukost och sov fortfarande när det verkligen var hög tid att åka till träffen.
Jag fick väcka och snabbt packa in henne i bilen. Hon fick mat väl på plats. Sen var det en glad och njöd bebis som hann få lite massage innan hon slocknade till igen.
Att vara på föräldraträffar när dom är så här pass små är verkligen mest till för oss föräldrar. Att få komma ut och göra något annat. Att få en stund och lyssna på hur andra har det eller själv prata av sig. Att få tips och råd.
Så även om dom sover och inte alls är delaktig i det vi gör är det ändå en mysig stund på veckan!

Vi har kommit hem och hunnit ta oss en skön promenad med hundarna. Vädret är disigt men ändå ljust och rätt varmt. Nu sover lillhjärtat i vagnen ute på altanen, jag sitter bredvid och bara kopplar av i all fågelkvittersång.
 
Igår fick vi besök från Ljusdal. Linda-Pauline och Ulrika kom upp på en liten minisemester. L fick superfina presenter och sen gottade vi oss mest och såklart så fotade Pauline helt underbara kort på våran lilla skatt.
 
Nu är det dags att ta mig lite fika och kanske rent av en tupplur. Livet som mammaledig.
Jag njuter. Denna tid går så snabbt och jag kommer bara få uppleva den en gång i livet. Jag försöker ta varje dag som den kommer, att leva här och nu. En glad och pigg mamma ger en glad och pigg bebis och vise versa.
 
Och att vara mammaledig innebär inte att man ska sätta igång tusen olika projekt i hemmet. Det innebär heller inte att jag ska städa eller fixa allt praktiskt här hemma om dagarna. Nä man har faktiskt fullt sjå med att ta hand om sin lilla bebis. Och det är väl precis just därför som det heter "mammaledig".
Jag vill lägga all tid och fokus på henne. Hon är anledningen till att jag är hemma. Mitt jobb som mamma är att se till att jag har en nöjd tjej som mår bra. Det är inget 7 till 4 jobb. Det är dygnet runt. Allt som jag hinner utöver är ett plus. Kvällstid och helg när vi är båda hemma då kan man få mer gjort i hemmet. Men som sagt, jag spenderar hellre tiden med henne än att ha ett kliniskt perfekt hem.
Från början kände jag mycket stress över att inte hinna allt som man "borde göra". Att ha släppt det kravet på sig själv är otroligt skönt. Inga måsten. Vi ska bara må och ha kul tillsammans!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0